Original title:
3D Hra v OpenGL s využitím analýzy hudby
Translated title:
3D Game Using OpenGL and Music Analysis
Authors:
Baranovičová, Hana ; Polok, Lukáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na analýzu signálu hudby a zakomponování výsledních dat do hry. Cílem je demonstrovat možnosti analýzy hudby, které jsou prakticky využitelné při vytváření hry založené na této analýze, způsoby procedurálního generování grafické reprezentace hudby a využití těchto znalostí na vytvoření hry.
This thesis focuses on analysis of music signal and using it in the game. The aim is to demonstrate the possibilities for analysis of music, which are practically applicable in creating games based on the that analysis, procedural ways of generating graphical visualisation of music and use of knowledge to create this type of games.
Keywords:
3D; energy of signal; game; low pass filter; music analysis; OpenGL; Perlins noise; procedural generation; 3D; analýza hudby; dolní propust; energie signálu; hra; OpenGL; Perlinův šum; procedurální generování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56436