Original title:
Progressive Meshes
Translated title:
Progressive Meshes
Authors:
Zelený, Jan ; Beran, Vítězslav (referee) ; Sumec, Stanislav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V počítačové grafice se stále častěji setkáváme s velmi detailními modely, které kladou velké nároky na vykreslovací i paměťové zařízení. Jedním z možných zlepšení a zmírnění těchto vysokých potřeb je tzv. Progressive mesh. Jedná se o způsob reprezentace 3D objektu, díky kterému je možné měnit dynamicky úroveň detailů, optimalizovat povrch, vytvářet plynulé přechody mezi úrovněmi prokreslení a efektivně tyto objekty ukládat a přenášet.
There are many highly detailed 3D objects in computer graphics today, which expect high-tech hardware equipment for rendering, storing or transmitting. One of many possible solutions of these problems is progressive mesh. It is a kind of representation of 3D objects, which can be real-time modified in sense of level of detail (LOD). Progressive meshes can also modify effectively their surface, and create geomorphs between two different levels of detail. Progressive transmitting and compressed storing are also possible with this feature.
Keywords:
level of details; mesh compression; Progressive mesh; progressive transmission; selective refinement; geomorf; komprese meshe; Progresivní mesh; progresivní přenos; výběrové prokreslení; úroveň detailů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56251