Original title:
Minimalistická reprezentace modelu areálu Božetěchova
Translated title:
Minimal Representation of the Božetěchova Complex
Authors:
Piovarči, Rastislav ; Kajan, Rudolf (referee) ; Vlček, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce si klade za cíl stručně seznámit čtenáře s fenoménem demoscény jako východiskové základny pro tvorbu minimalistické aplikace, kterou implementuje. Následně vysvětluje proces návrhu a implementace minimalistické aplikace zobrazující areál Božetěchova. Cílem této interaktivní aplikace je zachytit areál Božetěchova v co nejlepší kvalitě za omezené velikosti binárního souboru. Využívá k tomu prostředky, jako jsou procedurální textury na bázi Perlinova šumu či mnohonásobné komprimace a instancování modelových součástí.
The goal of this thesis is to briefly familiarize the reader with damoscene phenomena as a foundation for creation of minimalistic application, which it implements. Then it explains the process of designing and implementation of minimalistic application which displays the Božetechova complex. The aim of this interactive application is to reproduce the Božetěchova complex in the best possible quality using a restricted size binary file. It uses means like procedural textures on the bases of Perlin noise, or multilevel comprimation and instantiating of model geometry to achieve this goal.
Keywords:
3DSMAX; C/C++; demoscene; geometry instancing.; Minimal representation; OpenGL; perlin noise function; procedural textures; Python; scene compression; SFX; VRML; 3DSMAX; C/C++; demoscéna; instancování geometrie.; komprese scény; Minimalistická reprezentace; OpenGL; perlinova šumová funkce; procedurální textury; Python; SFX; VRML
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56074