Original title:
Částicové systémy
Translated title:
Particle Systems
Authors:
Bedecs, Jakub ; Maršík, Lukáš (referee) ; Kajan, Rudolf (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se týká implementace částicových systémů s využitím výpočetního výkonu GPU. Klade si za cíl popsat důležitá fakta o stavbě částicových systémů a poukázat na různé možnosti využití. Rozebírá schopnosti moderních shaderů a jejich aplikování na výpočet pohybu částic. Základem práce je analýza implementované aplikace, která dokáže dynamicky měnit všechny parametry systému.
This bachelor's thesis deals with the implementation of particle systems with the usage of calculation power of GPU. The purpose of this work is to describe all important facts about the particle systems construction and to show up various possibilities of its usage. It analysis the abilities of modern shaders and their usage for calculation of particles movement. The basis of this work is the analysis of the implemented application, which is able to dynamically change all parameters of the system.
Keywords:
C#; DirectX; GPU; HLSL; Particle systems; particles; pixel shader; vertex shader; XNA; C#; DirectX; GPU; HLSL; pixel shader; vertex shader; XNA; Částicové systémy; částice
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55678