Original title:
Síťová aplikace hry kanasta
Translated title:
Network Application of the Game Canasta
Authors:
Němeček, Patrik ; Kněžík, Jan (referee) ; Stružka, Jaroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce popisuje analýzu, návrh, implementaci a testování síťové aplikace hry Kanasta. Jde o karetní hru pro 2 až 4 hráče, kde hráči spolu hrají po síti. V této práci je popsán a použit model klient/server, síťové protokoly TCP/IP a navržen vlastní komunikační protokol pro zasílání zpráv mezi klientskou a serverovou částí. Aplikace je implementována v programovacím jazyce C++ s využitím Qt frameworku. Výsledná aplikace je multiplatformní.
This bachelor thesis focuses on the analysis, the design, the implementation and the testing of the network application of the game Canasta. It is a card game for 2 to 4 players playing over the network. In this Bachelor thesis you can find the description and the use of the model client/server, the network protocols TCP/IP and the self-proposed communication protocol for the sending of messages between client and server parts. The application is implemented in the programming language C++ with the use of Qt framework. The final application is multiplatform.
Keywords:
client/server; communication protocol; kanasta; network application; Qt framework; kanasta; klient/server; komunikační protokol; Qt framework; síťová aplikace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55657