Original title:
Umělá inteligence pro hraní her
Translated title:
Artificial Intelligence for Game Playing
Authors:
Neřád, Václav ; Kouřil, Jan (referee) ; Smrž, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí a jednotlivými metodami, které jsou v umělé inteligenci používány pro řešení problému a speciálně hraní her. Vybrané metody jsou poté využity při implementaci bota pro hru Ants v soutěži AI challenge.
This Bachelor's thesis analyzes artificial intelligence and method, which are used in artificial intelligence for problem solving and game playing especially. Chosen methods are used for bot implementation in game Ants in contest AI challenge.
Keywords:
AI; AI challenge; Ants; Artificial intelligence; game playing; machine learning; problem solving method; AI challenge; hraní her; metody řešení problémů; Mravenci; strojové učení; UI; Umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55269