Original title:
Rozšířený HTML Editor
Translated title:
Enhanced HTML Editor
Authors:
Králík, Tomáš ; Bařina, David (referee) ; Řezníček, Ivo (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce byl návrh rozšířeného HTML editoru. Čtenář je nejdříve seznámen s jazyky HTML a JavaScript. Následuje přehled existujících WYSIWYG HTML editorů a jejich srovnání. Pro navržení rozšířeného HTML editoru bylo nutné specifikovat nevýhody existujících editorů, ze kterých vznikly požadavky na rozšířený editor. Tento byl následně navržen a implementován v jazyce JavaScript zapomoci knihovny Dojo. Pro testování byly navrženy dvě ukázkové webové aplikace: blog a encyklopedie. Aplikace blog byla využita také pro testování uživatelského rozhraní. V průběhu testování si uživatelé vyzkoušeli navržený editor a editor TinyMCE. Na závěr jsou shrnuty výsledky testování a možná budoucí práce na navrženém editoru.
Subject of this bachelor's thesis was design of extended HTML editor. Reader is familiarized with HTML and JavaScript languages at first. Following is overview of existing WYSIWYG HTML editors and their comparison. The design of extended HTML editor requires a specification of disadvantages of existing editors. From these, the requirments for extended HTML editor were formed. The editor was designed and implemented using JavaScript and Dojo library. Two web applications were created for testing: blog and encyclopedia. The blog application was used for an user interface testing. Users tried out designed editor and editor TinyMCE during the testing. The results of the testing are summarized in conclusion together with proposal of a future work.
Keywords:
HTML; Javascript; TinyMCE; user interface; WYSIWYG editor; HTML; Javascript; TinyMCE; uživatelské rozhraní; WYSIWYG editor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55206