Original title:
Grafické rozhraní pro deskové hry
Translated title:
Graphics Interface for Board Games
Authors:
Žerdík, Jan ; Pečiva, Jan (referee) ; Kučiš, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se věnuje vytváření grafického rozhraní pro deskové hry. Cílem práce je modulární aplikace s možností hraní her. Dalším důležitým prvkem zadání je implementace grafických algoritmů vhodných pro omezenou scénu deskové hry. První část práce se věnuje teoretickému rozboru algoritmů a část následující se věnuje implementaci vybraných.
The Bachelor's diploma thesis covers with a graphical interface for board games. The main goal was to create a modular application allowing game playing. Implementation of graphic algorithms appropriate for limited scene of a board game is another important factor in the assignment of a project. Initial part of the paper covers theortical analysis of algorithms, the rest deals with implementation of selected ones.
Keywords:
board games; chess; OpenGL; shading; shadow mapping; shadow volume; texture; deskové hry; OpenGL; stínová paměť hloubky; stínování; stínové těleso; textura; šachy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55027