Original title:
Umělá inteligence v moderních počítačových hrách
Translated title:
Artificial Intelligence in Modern Computer Games
Authors:
Pavliska, Jiří ; Zuzaňák, Jiří (referee) ; Mikolov, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Obsahem této bakalářské práce je návrh umělé inteligence pro moderní počítačovou hru. Snažím se seznámit čtenáře se samotným pojmem umělá inteligence. Uvádím popis prvků a technik používaných při tvorbě chování postav ovládaných počítačem. Zaměřuji se dále na prohledávání stavového prostoru a nalezení nejkratší cesty.
The aim of this bachelor's thesis is to propose an artificial inteligence that could be used to create a modern computer game. My intention is to introduce the termin Artificial Inteligence to the reader. I include the description of elements and techniques used for determining the behavior of figures that are controlled by a computer. I am also focusing the abilities of the program to search the state space and to find the shortest possible way.
Keywords:
A*; Artificial inteligence; breadth-first search; pathfinding; A*; nalezení optimální cesty; prohledávání do šířky; Umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54783