Original title:
Simulátor automobilových závodů ve 3D
Translated title:
3D Automobile Racing Simulator
Authors:
Kantor, Roman ; Chudý, Peter (referee) ; Mikolov, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá některými metodami pro tvorbu počítačových her, jimiž jsou myšleny převážně hry simulující trojrozměrné závody aut, konkrétně závody pro dva hráče. Pro jednotlivé problémy, se kterými se tvorba těchto her střetává, jsou rozebrány různé metody jejich řešení. Následně je popsán program simulující dané závody. Program prakticky využívá některé z popsaných metod a také grafickou knihovnu OpenGL.
This work deals with several methods of computer games creation. I mean especially games which simulate fully dimensional car races, two-player races concretely. There are various methods of solution of the problems, that creation of such games meets, analyzed. Sequentially, the programme that simulates races mentioned above is described. The program practically uses some of the described methods, as well as the grafic library OpenGL.
Keywords:
3D object; billboarding; C++; Car racing; OpenGL; skybox; terrain; 3D objekt; billboarding; C++; OpenGL; skybox; terén; Závody automobilů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54754