Original title:
Grafický výukový systém
Translated title:
Graphical Educational System
Authors:
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (referee) ; Štancl, Vít (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
The goal of the theoretical part of this Bachelor's thesis is to introduce basics of learning psychology, principles of programming and algorithms and creating of graphical user interface to reader. Practical part is about creating program which demonstrates principles of basic algorithmic structures by adding graphical objects.
Keywords:
algorithm; basic; Graphical; GUI; learning; object; programming; tuition; algoritmus; Grafický; GUI; objekt; programování; učení; výuka; základ
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54640