Název:
Grafický výukový systém
Překlad názvu:
Graphical Educational System
Autoři:
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
The purpose of this thesis is the proposal of the issue of education software for learning algorithms. Work approach to the problem, both from a theoretical point of view, of education and learning to new things, so and more important from a practical point of view for introduction to the process algorithmization. It also discusses the problem of learning algorithms in Czech schools and describes the resulting program, which was created along with this thesis. Contribution of this thesis is the summary of the requirements for the software and implementing software of this type, where is possible to demonstrate the problems and requirements of the draft programs of this kind. This thesis also describes the reactions of teachers to created application.
Klíčová slova:
Algoritmy; didaktické zásady.; gra fický výukový systém; jazyk Lua; knihovna Qt; multiplatformní aplikace; teorie výuky; uživatelské rozhraní; výuka algoritmizace; výukový program; základy programování; Algorithms; didactics principles.; education system; graphical education system; learning algorithms; learning theory; Lua language; multiplatform application; programming basis; Qt library; user interface
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54424