Original title:
Deferred Shading
Translated title:
Deferred Shading
Authors:
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (referee) ; Jošth, Radovan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Work deals with design and implementation a tutorial for demonstration deferred shading technique and its possibilities. It explains lighting and shading principles in intuitive and interactive way. Deferred shading is a technique which determines pixel color after the geometry rasterization of the entire scene. In other words the processing of geometry does not interfere with the shading process.
Keywords:
Deferred shading; demonstration; fat buffer; g-buffer; geometry buffer; lighting; methodology of education; rendering pipeline; shading; tutorial; atributová mapa; demonstrace; metodika výuky; osvětlení; stínování; vykreslovací řetězec; výukový program; Zpožděné stínování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53938