Original title:
Aplikace fuzzy logiky na podporu řízení vztahů se zákazníky
Translated title:
The application of Fuzzy Logic to Support Customer Relationship Management
Authors:
Nguyen, Huy ; Pukajová, Zuzana (referee) ; Dostál, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce se zaměřuje na aplikace fundamentálních princip Fuzzy logiky na předvídání vybraných zákazníků pro kampaně přímého marketingu se zahrnutím fuzzy metody. Fuzzy model je navržený pro výběr zákazníků, kteří by měli být cíleni prodej předplatného schématu. Kritéria výběru jsou formulovány na bázi klientova zůstatku, věku a ročního přijmu. Postup fuzzy logiky je použit na zaměření specifických zákazníků pro předplatné produktu.
The master’s thesis focuses on application of fundamental principle of Fuzzy Logic to predict the selection of customers for direct marketing campaigns by incorporating fuzzy approach. A fuzzy model is proposed for selection of customers who should be targeted for sale of subscription schemes. Selection criteria are formulated on the basis of customer’s balance, customer’s age and annual income. Fuzzy logic approach is used for decision making for targeting specific customers for subscription of a product.
Keywords:
byznys strategie; fuzzy logika; marketing; prodej; služby zákazníkům; Řízení vztahů se zákazníky; business strategy; Customer relationship management; customer service.; fuzzy logic; marketing; sales
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/43173