Original title:
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Translated title:
Influence of Advertising on Real Estate Buying Decisions
Authors:
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (referee) ; Barňák, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.
The work deals with the development of advertising and marketing channels used by real estate agency on the Czech real estate market. Detailed phase defines the different types of advertisings and actors entering in the real estate market, as between sellers and buyers than among the intermediaries as well. If the real estate agency want to apply or increase sales through certain advertising, is the task of this work determine which target groups to use for specific kind of advertising.
Keywords:
Advertising; client.; real estate agency; real estate broker; klient.; realitní agentura; realitní makléř; Reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/40955