Original title:
Ocenění e-shopu
Translated title:
Valuation of an e-shop
Authors:
Mácová, Romana ; Ondra, Martin (referee) ; Mašterová, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tématem diplomové práce je ocenění vybraného e-shopu. Pro tento účel budou zpracovány teoretické poznatky včetně definování klíčových slov a metod ocenění. Tyto poznatky budou uvedeny v teoretické části práce. Praktická část se pak bude zabývat samotným oceněním e-shopu. Její součástí bude několik analýz jako například strategická a finanční analýza. Dále bubodu vytvořeny 3 varianty finančního plánu, a to varianty realistická, optimistická a pesimistická. Cílem práce je stanovení subjektivní hodnoty k 1.1.2013.
The topic of this thesis is valuation of selected e-shop. The theorethical knowledge including the keyword definitions and details of valuation methods will be worked out and processed in this thesis. These findings will be stated in theoretical part of this thesis. The practical part will address the actual valuation of e-shop. The practical part will include several analyzes such as strategic and financial analysis. There will be created three variants of the financial plan – realistic, optimistic as well as pessimistic version. The aim is to determine the subjective value of e-shop on the date January 1st, 2013.
Keywords:
discount rate; discounted cash flow; evaluation of electronic shop; financial plan; strategic analysis; Valuation of e-shop; diskontní míra.; diskontované cash-flow; finanční plán; Ocenění e-shopu; ocenění elektronického obchodu; strategická analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/23931