Original title:
Dvouválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Translated title:
Two-cylinder inline diesel engine with an eccentric crank for commercial vehicles
Authors:
Černohous, Tomáš ; Kaplan, Zdeněk (referee) ; Píštěk, Václav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je pro zadané parametry vznětového motoru vyšetřit vliv excentricity na průběh síly mezi pístem a vložkou válce a na vyvážení klikového mechanismu. Dále pro zvolenou hodnotu excentricity navrhnout vhodné vyvážení klikového mechanismu s následnou pevnostní kontrolou s uvážením torzních kmitů.
The goal of this master’s thesis is to examine the influence of eccentricity on the behaviour of forces between the piston and cylinder liner and on balancing of the crank mechanism for given parameters of the diesel engine. Another aim of this paper is to propose an appropriate balancing of the crank mechanism followed by stress analysis considering torsional vibration for a chosen value of eccentricity.
Keywords:
balancing; crank mechanism; eccentricity; torsional vibration; two-cylinder diesel engine; dvouválcový vznětový motor; excentricita; klikový mechanismus; torzní kmitání; vyvažování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39345