Název:
Optimalizace kyvadlové nápravy automobilu
Překlad názvu:
Optimization of Vehicle Semi-Trailing Arm Suspension
Autoři:
Vávra, Radek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá optimalizaci zadní kyvadlové nápravy automobilu Škoda 130 RS. Hlavním cílem této práce je snížení hmotnosti zavěšení. Je provedena kinematická analýza a optimalizace kinematiky. Konstrukční část spočívá v návrhu zavěšení na základě silových účinků působících na kolo. Poslední část práce se zabývá analýzou napjatosti nového zavěšení.
This thesis is concerned with the design of Škoda 130 RS rear Semi-Trailing Arm Suspension and fixtures on the body. The main requirement of this thesis is to reduce weight of suspension. It is carried out the kinematic analysis and optimization of the kinematic. The construction part of this thesis provides a design of suspension based on the analysis of forces acting on the car wheel. Last part of the thesis includes of new rear suspension stress analysis.
Klíčová slova:
geometrie.; kyvadlová úhlová náprava; Náprava; úchyt; Axle; fixture; geometry.; Semi-Trailing Arm Suspension
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/39630