Original title:
Návrh a vývoj webovské aplikace pro ověřování znalostí studentů
Translated title:
Planning and design of web-based application for students' knowledge verification
Authors:
Meixner, Jaroslav ; Jelínek, Mojmír (referee) ; Molnár, Karol (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem mé bakalářské práce je navrhnout a realizovat systém s webovým rozhraním, který automatizuje ověřování znalostí studentů pomocí náhodně generovaných testů. Důležitou podmínkou je každému studentovi vygenerovat unikátní test, který má mít vzájemně zamíchané pořadí otázek a jejich odpovědí. Odpovědi mohou být správné i nesprávné. Pro vytváření testů byl zvolen systém Moodle, který je vytvořen na platformě open source a pro potřebné změny je možné jej rozšířit a upravit. Systém Moodle byl vhodně upraven dle požadavků zadání a jeho korektní chování bylo prakticky ověřeno ve volitelném předmětu Praktikum Informačních sítí.
The aim of my bachelor thesis is proposal and realization of system with web interface which automatizes student’s testing using randomly generated quizes. The generation of unique quiz with mutually mixed set of questions and answers for every student is very important condition. This set consists of several correct or incorrect answers. System Moodle was chosen for creation of quizes. This system goes on open source platform and it is possible extentend and modificate if some changes are necessary. System Moodle is corrected properly according to requirements and its correct behaviour was verified in subject Practical exercises in information networks
Keywords:
Moodle; MySQL; PHP; randomly generated quizes; set of correct or incorrect answers; Moodle; MySQL; náhodné generování testů; PHP; sada správných i nesprávných odpovědí
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12156