Original title:
Návrh a realizace výukové úlohy postavené na převodových motorech SEW Eurodrive
Translated title:
Design and realization of tutorial based on SEW Eurodrive gearmotors
Authors:
Kantor, Martin ; Prášil, Ludvík (referee) ; Vrbka, Martin (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá konstrukcí solárního trackeru z profilového systému MayTec, s využitím elektropohonů a příslušenství firmy SEW Eurodrive. V práci je popsán návrh laboratorní úlohy s využitím těchto prvků. V úvodu práce je seznámení s konstrukcemi solárních trackerů, které jsou podkladem diplomové práce. Další části jsou věnovány jednotlivým krokům v návrhu konstrukce a jejím variantám. Způsob řízení pohonů včetně schématického návrhu zapojení je poslední částí před zhodnocením práce po technologické a konstrukční stránce. V závěru je ekonomické zhodnocení navržené konstrukce.
The thesis deals with a construction of solar tracker designed from the MayTec Profile System using SEW Eurodrive’s electric actuation and accessories. The work describes the design of a laboratory assignment which uses these elements. In the preface information is provided about the construction of solar trackers on which the thesis is based. The next parts of the text are dedicated to each step of the construction design and its variants. A description of how to activate the drive and the design of the connection scheme are also included as well as the technological and construction evaluation. The conclusion contains an economical evaluation of the whole construction.
Keywords:
construction; conversion; design; frequency transformer; linear actuation; servomotor; solar energy; solar tracker; frekvenční měnič; konstrukce; lineární pohon; návrh; převod; servomotor; sluneční tracker; solární energetika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/4255