Original title:
Dálniční viadukt
Translated title:
Motorway Viaduct
Authors:
Polách, Marek ; Šopík,, Leonard (referee) ; Stráský, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá návrhem přemostění údolí potoka Hrabyňka na přeložce silnice I/II. Na základě poskytnutých podkladů jsou navrženy 3 varianty přemostění. Pro každou z nich je zpracován podélný a příčný řez. Dále je vybrána jedna konstrukce, konkrétně zavěšený most, a je proveden její podrobný návrh, výpočet a posouzení. Nejprve je proveden návrh dispozice mostu a tvaru příčného řezu, následně pak spočtena příslušná zatížení, která jsou aplikována na model vytvořený v softwaru na bázi MKP. Pomocí softwaru jsou vypočteny vnitřní síly, na jejichž základě je navrženo předpětí závěsů a návrh předpínací výztuže. Dále jsou vytvořeny kombinace vnitřních sil pro mezní stav únosnosti a použitelnosti a konstrukce je posouzena. V úvahu byl vzat i vliv postupné výstavby a byla provedena časová analýza. Na závěr je navržena betonářská výztuž pro jednu oblast konstrukce. Vše je podpořeno podrobnými výkresy.
The thesis is a design of a bridge crossing the valley of the Hrabyňka creek as a part of road I/II. Firstly, three possible structures are designed and according to their advantages and disadvantages, the best of them is selected. In this case a cable stay bridge was selected. Following is a design of span lenghths, collumn heights and the cross-section. Then the loads are detremined and applied on a numeric model cretaed in software working on the basis of FEM. In continuation internal forces are calculated and their propriate combinations for service limit stay and ultimate limit state with time dependent analysis taken into account. In the end the reinforcement steel is designed for one part of the structure. Detailed drawings are also part of the thesis.
Keywords:
Cable stay bridge; prestress; service limit state; steel reinforcement; time dependent analysis; ultimate limite state; betonářská výztuž; Mezní stav použitelnosti; Mezní stav únosnosti; předpětí; Zavěšený most; časově závislá analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/37885