Original title:
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Translated title:
Engine Motormanagement Software
Authors:
Kuda, Roman ; Kuchyňková, Hana (referee) ; Hájek, Vítězslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Zvyšující se požadavky a nároky na provoz motorových vozidel přispěly k vývoji nových systémů přípravy směsi paliva a zapalování. Splnění stále přísnějších emisních limitů, nižší spotřeba paliva při současném zvýšení výkonu a točivého momentu motoru, to byly hlavní příčiny vedoucí k velice intenzivnímu výzkumu a pozdějšímu zavedení dokonalejších systémů vstřikování a zapalování. Za posledních několik let se koncepce klasického spalovacího motoru téměř nezměnila, ale co se mění neustále, jsou právě řídící prvky motorů jako zapalovaní a vstřikování.
Increasing requirements and claims on running of motor vehicles contributed to development of new systems on the mixture preparations of fuel and ignition. Cardinal causes, which led to the very intensive research and later introduction of superior systems of injection and ignition, where fulfilment of stricter emission limits, lower fuel consumption at prezent engine-power increase and engine torque. The conception of the classical gas-engine was not changed over the past few years. The supervising elements as ignition and injestions of engines are continuously changed.
Keywords:
Common rail; Control unit; Distributor; Fuel injection; Ignition; Interrupter; Pre-ignition; Unit injektor system; Common rail; Předstih; Přerušovač; Rozdělovač; Sdružená vstřikovací jednotka; Vstřikování; Zapalování; Řídící jednotka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/11235