Original title:
Most na dálnici nad Dolanským potokem
Translated title:
design of higway bridge accross Dolansky creek
Authors:
Šedrla, Jakub ; Sliwka, Pavel (referee) ; Zich, Miloš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Má práce je zaměřena na návrh a posouzení dálničního mostu nad Dolanským potokem. Most je stavěn pomocí letmé betonáže. Délka běžného pole je 110 metrů. Most je dodatečně předpjatou konstrukcí. Statický model je vytvořen z prutů.Analýza během celé životnosti modelu je provedena metodou časové diskretizace. Návrh vyztužení je proveden pro podélný a příčný řez.
My thesis is focused on a design and comparism of the highway bridge across Dolansky creek. The bridge is built by balanced cantilever method. The common span length is 110metres. The bridge is post-tensioned concrete structure.The static model is made of beams.The static analysis during lifespan of bridge is made by Time discretization analysis . The design of reinforcement is made for longitudinal section and cross section.
Keywords:
balanced cantilever method; box girder beam; highway bridge; post-tensioned concrete; the beam static model; dodatečně předpjatý beton; dálniční most; komorový prut; metoda letmé betonáže; prutový statický model
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/29539