Original title:
Hodnocení obchodní výkonnosti podniku
Translated title:
Measurement of the Company´s Business Performance
Authors:
Hnidáková, Kristýna ; Janoštík, Milan (referee) ; Bartoš, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením obchodní výkonnosti podniku Teoretická část práce je zaměřena zejména na význam hodnoty pro zákazníka a na porovnání jednotlivých přístupů k jejímu řízení. V analytické části jsou tyto přístupy aplikovány na podnik, a to za účelem zjištění předností a nedostatků jeho obchodní výkonnosti, z nichž následně vychází návrhy pro zlepšení stávající situace.
This master´s thesis deals with measurement of business performance of the company. The theoretical part of the thesis is focused mostly on the importance of the customer value and on the comparison of individual approaches to its management. In the analytical part these approaches are applied to the company in order to identify qualities and failures of its business performance. The results are then the base for suggestions to improve the current situation.
Keywords:
balanced scorecard; benchmarking; customer; customer value; loyalty; margin; market share; Performance; profitability; quality management.; satisfaction; balanced scorecard; benchmarking; hodnota pro zákazníka; loajalita; management jakosti.; obchodní marže; podíl na trhu; spokojenost; Výkonnost; ziskovost; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/20848