Original title:
Expanze ASIO, spol. s.r.o. na Kolumbijský trh
Translated title:
Expansion of ASIO, Ltd. into Colombian Market
Authors:
Juránek, Oldřich ; Stejskal, Lukáš (referee) ; Koleňák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zaměřuje na vstup na mezinárodní trh společnosti ASIO, spol. s.r.o. působící v odvětví vodohospodářství, na základě důkladné analýzy kolumbijského trhu. Diplomová práce je složena z teoretické platformy, analýzy makroprostředí, segmentaci trhu, analýzy konkurenčního prostředí, analýzy předpisů týkající se používání vody a kapalných odpadů a návrhu řešení vstupu společnosti na kolumbijský trh.
Final thesis is focused on an entrance into an international market by company ASIO, Ltd. specialized on the field of water-management. The thesis is based on close analysis of Colombian market. The thesis is consisted of theoretical platform, analysis of macro- environments, segmentation of market, analysis of competitiveness, analysis of norms focused on water use and liquid waste and the proposed solution the company entered the Colombian market.
Keywords:
decrees; entry modes; market segmentation; Screening of the market; wastewater treatments; dekrety; formy vstupu na trh; Screening trhu; segmentace trhu; čištění odpadních vod
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2557