Original title:
Návrh optimalizace procesů při implementaci integrovaného systému řízení
Translated title:
Process Optimization Project to implement an Integrated Management System
Authors:
Moravcová, Gabriela ; Milichovský, Miloš (referee) ; Videcká, Zdeňka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Ve své diplomové práci se zaměřuji na možnost využití Ishikawa diagramu při analýze příčiny vzniku reklamací. První část je úvodem do problematiky, následující druhá část objasňuje proces od obdržení poptávky přes vývoj dílce až po uvolnění do sériové výroby. Ve třetí části práce popisuji průběh reklamačního řízení, všechny metodiky, které lze využít při řešení reklamací. Následuje krátký rozbor činnosti výrobních středisek, rozřazení reklamací podle viníka, všem neshodám přiřazuji faktory, které mají vliv na jejich vznik a každému faktoru váhu a vyhodnocuji získaná data. V závěrečné části navrhuji nápravná opatření.
First part is an introduction into this thema, followed with second part, which clarifies (describes) the whole process from receiving the demand through part development till serial production approval. Third part describes the claim procedure, including all methods, used for solving the problems and followed with short analyse of production centres activities and sorting the claims by causer. All claims are given factors, which may cause claim occurence. Every factor is given by specific importance (weight) and the achieved data are evaluated. In final part I suggest the corrective actions.
Keywords:
claims; Ishikawa diag; Quality; Ishikawa diagram; Jakost; Reklamace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/5717