Original title:
Analýza vybrané firmy
Translated title:
Analysis of the Selected Firm
Authors:
Válek, Petr ; Mátl, Roman (referee) ; Hanušová, Helena (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na analýzu společnosti Miss Claire s.r.o. působící jako distributor na trhu kosmetiky a parfému. Vnější a vnitřní prostředí je prozkoumáno na základě Porterova hodnotového řetězce, ukazatelů finanční analýzy, PESTE analýzy a matice SWOT. Jako pomocné nástroje jsou použity model General Elecric a Boston Consulting Group matici. Navržené strategie splňují požadavky SMART a jsou v souladu se strategickým cílem podniku, kterým je zvýšení zisku a upevnění pozice na trhu.
The diploma thesis aims at analyzing Miss Claire Ltd., a distributor of perfumes and cosmetic goods. The situation of external and internal environment is described based on Porter Value Chain, indicators of financial analysis, PESTE and SWOT matrix. GE model and BCG matrix serve as complementary tools. All suggested strategies fulfill SMART criteria as well as strategic goal of Miss Claire Ltd, which is achievement of profitability and stabilization of market position.
Keywords:
BCG matrix; Financial analysis; GE model; PESTE analysis; Porter Value Chain; SMART; SWOT matrix; BCG matice; finanční analýza; matice SWOT; model GE; PESTE analýza; Porterův hodnotový řetězec; SMART
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3843