Original title:
Návrh na zlepšení marketingového řízení ve firmě
Translated title:
Suggestion to improve marketing strategy of the company
Authors:
Jelínková, Martina ; Ševčíková, Kamila (referee) ; Meluzín, Václav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce analyzuje problémy, které souvisejí s marketingovým řízením firmy. Obsahuje návrh takové strategie marketingového řízení, jehož respektování povede ke zlepšení propagace a distribuce firmy, a tím i k upevnění jejího postavení na trhu a vytlačení slabší konkurence.
Master´s thesis analyzes problems associated with the marketing management of a business company. It suggests the marketing management´s strategy which, if respectfully followed, would lead to better company propagation and distribution and at the same time to a stronger market position and to a riddance of the weaker competition.
Keywords:
competition; distribution; marketing mix; marketing research; marketing strategy; price policy; promotion; SWOT analysis; cenová politika; distribuce; konkurence; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový výzkum; propagace; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/896