Original title:
Jízdní kolo s elektrickým motorem a benzinovou elektrocentrálou
Translated title:
Electric bike with a combustion-engine-powered generator
Authors:
Mička, Dominik ; Červinka, Dalibor (referee) ; Vorel, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je koncepční návrh a realizace motorového kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Byla navržena řídicí strategie umožňující dosažení maximální účinnosti spalovacího motoru při provozu elektropohonu v širokém rozsahu momentu a otáček. Jednotlivé funkční bloky byly realizovány, byl také realizován a oživen hardware všech potřebných obvodů. Nakonec byl vyvinut a odladěn řídicí software. Funkčnost celku byla dokumentována zkušebními jízdami a orientačními měřeními.
A conceptual design and realization of a motor bike using combustion engine and electrical power transfer is the objective of this master´s thesis. Control strategy that allows combustion engine to reach maximal efficiency cooperating with wide range speed and torque operating area electromotor was created. All function blocks were realized. Also hardware of all needed parts was developed. The last part was a design and debugging of control software. Finally the functionality was documented by test drives and measurements.
Keywords:
Combustion engine; DC/DC converter; Electric motor drive; Hybrid drive; Microcontroller; Motor bike; Rectifier; Synchronous generator with PM; DC/DC měnič; Elektropohon; Hybridní pohon; Mikrokontrolér; Motorové kolo; Spalovací motor; Synchronní generátor s PM; Usměrňovač
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39057