Original title:
Simulační modely elektrických pohonů vozidel
Translated title:
Simulation models of electric drive vehicles
Authors:
Bílý, Lukáš ; Huzlík, Rostislav (referee) ; Havlíková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá vytvorením elektrického pohonu se stejnosmerným motorem. Model elektrického pohonu je složen z modelu motoru, tranzistorového pulzního menice a záteže, které jsou vzájemne spojeny a doplneny o regulaci proudu kotvy a regulaci otácek motoru. Velká pozornost byla venována urcením ztrát v záteži elektrického pohonu vozidla a vytvorení modelu záteže elektrického pohonu. V rámci práce byl overen reálný model elektrického experimentálního vozidla Car4 na základe dostupných parametru.
The work deals with creating a DC electric motor drive. The model is composed of electrical power from the engine model and transistor pulse converter load, which are joined together and completed the anchor and regulate the flow control engine speed. Great attention was paid to the determination of losses in the load drive electric vehicles and create a model of electric power load. The real work was verified by an experimental model of an electric vehicle Car4 the available parameters.
Keywords:
Asynchronous motor; DC motor; Electric drive; hybrid drive; Synchronous motor; Traction battery.; Transistor pulse converter; Asynchronní motor; Elektrický pohon; Hybridní pohon; Stejnosmerný motor; Synchronní motor; Trakcní baterie.; Tranzistorový pulzní menic
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2009