Original title:
Vývoj aplikací s využitrím grafického vývojového prostředí Irrlicht Engine
Translated title:
Application Development Using Irrlicht Engine
Authors:
Balcárek, Daniel ; Krček, Petr (referee) ; Roupec, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je seznámení se s grafickým vývojovým prostředím Irrlicht engine a následné vyvinutí ukázkové aplikace se zaměřením na Ústav automatizace a informatiky Fakulty strojního inženýrství. V první části se práce věnuje historii a nejdůležitějším součástem engine k tvorbě 3D aplikace. V druhé části je popsána tvorba 3D aplikace s využitím dostupných nástrojů pro tvorbu grafiky.
The main goal of this work is to present graphical development enviroment Irrlicht Engine and is develop a sample application focused on promotion of the Instutute of Automation and Computer Science and Faculty of Mechanical Engineering. The first chapter of this work is focused on history and the most important parts of developing 3D applications of Irrlicht Engine. The 3D applications development using available graphic tools is described in the second part of the thesis.
Keywords:
3D engine; 3D gaming application; Blender; Irrlicht engine; 3D engine; 3D herní aplikace; Blender; Irrlicht engine
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27048