Original title:
Možné přístupy ve vzdělávání dospělé populace z pohledu ochrany obyvatelstva
Translated title:
Approaches in Education of Adults from the View of Population Protection
Authors:
Mrázková, Silvie ; Doležel, Ludvík (referee) ; Svoboda, Bohuslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická Abstract:
[cze][eng]
Přírodní a antropogenní katastrofy obklopují náš život čím dál víc. Oblast edukace běžného občana v ochraně obyvatelstva vykazuje stále velký deficit. Proto je třeba vymyslet a navrhnout způsoby, jak dosáhnout zlepšení. V první části práce je ohlédnutí od historie ochrany obyvatelstva až po současný stav. Poukazuje se na řešení této problematiky v sousedních evropských státech. Dále jsou analyzovány možné postupy a způsoby využití těchto poznatků v podmínkách naší republiky. Tyto přístupy je třeba ve vzdělávání dospělé populace v ochraně obyvatelstva uplatnit. V praktické části je vypracován vlastní návrh kapesního průvodce ochrany obyvatelstva.
Natural and anthropogenic disasters are increasingly becoming a part of our lives. The education area of an ordinary citizen still shows a big deficit. Therefore, there is necessary to think out and suggest the ways of improvement. The first section of my thesis deals with the civil protection from history up to present status. There is showed a solution of that problem in the neighbouring European countries. Further, there are analysed the possible procedures and ways of using these findings in the conditions of our country. These approaches are necessary to apply in an education of the adults in a civil protection. As a practical part of this thesis, it is proposed my own pocket guide to civil protection.
Keywords:
awareness; civil protection; civil protection in the world; education of adult population in civil protection; readiness; edukace dospělých osob v ochraně obyvatelstva; informovanost; ochrana obyvatelstva; ochrana obyvatelstva ve světě; připravenost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15067