Original title:
Tvorba e-learningových studijních materiálů - Virtuální chemická laboratoř I
Translated title:
Tvorba e-learningových studijních materiálů - Virtual Chemical Laboratory I
Authors:
Sukup, Ondřej ; Přikryl, Radek (referee) ; Richtera, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická Abstract:
[cze][eng]
E-learning je jedním z prostředků, jak lidem (nejen studentům) nabídnout pomoc a studijní oporu s využitím informačních technologií – tedy v elektronické podobě. Tato práce je postavena na tvorbě praktického výukového materiálu – virtuální laboratoře. Je určena především studentům prvních ročníků FCH VUT v Brně, ale i jiným školám s chemickým i obecným zaměřením. Aplikace vytvořená pomocí programu Macromedia Flash MX se snaží přiblížit prostředí laboratorního stolu v chemické laboratoři a pomoci studentům v přípravě do praktických cvičení, v nácviku sestavování jednoduchých aparatur a upozornit je na nejčastější chyby při práci. Teoretickou část bakalářské práce tvoří dvě základní kapitoly. První se zabývá e-learningem a jeho využitím, typy používaných studijních opor a popisem vybraných pomocných aplikací. Předmětem druhé kapitoly je pak seznámení s autorským systémem Macromedia Flash MX, jeho základními funkcemi a popisem prostředí. Praktická část pak nahlíží na tvorbu, podobu a ovládání aplikace Virtuální chemická laboratoř I.
E-learning is one way for people (not only students) to offer assistance and study support the use of information technology - that is in electronic form. This work is based on the creation of practical teaching material - a virtual laboratory. It is intended mainly for first-year students FCH VUT in Brno, but also to other schools with chemical or general bent. An application created using Macromedia Flash MX is introduces lab bench in the chemical laboratory and helps in preparing students for practical exercises in drawing simple training apparatus and alerts them to the most common mistakes at work. Theoretical part consists of two chapters. The first deals with e-learning and using it, types of used study materials and a description of the selected helper applications. The second chapter is the introduction to the copyright system, Macromedia Flash MX, its basic functions and a description of the environment. The practical part looks at the creation, design and application control Virtual chemical laboratory I.
Keywords:
E-learning; Macromedia Flash MX; Moodle; study support; Virtual chemical laboratory I; E-learning; Macromedia Flash MX; Moodle; studijní opora; virtuální chemická laboratoř
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/14053