Original title:
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice - Nezamyslice
Translated title:
Speed Increasing for Track Section Křenovice - Nezamyslice
Authors:
Bombera, Jan ; Kroupa, Jan (referee) ; Svoboda, Richard (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá možností zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice horní nádraží – Nezamyslice tratě č. 315A. Zvýšení rychlosti je prověřováno ve dvou krocích – se současnými geometrickými parametry koleje a se změnou některých z hodnot geometrických parametrů koleje, ale vždy tak, aby byly dodrženy mezní normové a předpisové hodnoty. Nová rychlost je stanovena jak pro konvenční vozidla, tak pro vozidla, která jsou schopna využít nedostatku převýšení I > 100 mm. Při zvyšování rychlosti se bere ohled na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel apod., respektive jsou navržena opatření při změně těchto objektů.
Bachelor´s thesis deals with the possibility of increasing the line speed at Křenovice – Nezamyslice track number 315A. Speed increasing is tested in two steps – with current track geometry parameters and with changing some of the track geometry parameters, but always in order to meet regulatory and normative limit values. The new speed is determined for conventional vehicles and for vehicles that are able to take advantage of cant deficiency I > 100 mm. Speed limits in locations of railway crossings, signals position, etc., are taken into account for speed increasing. In some cases are proposed measures to change these objects.
Keywords:
bridge without continuous track bed; cant; cant deficiency; railway crossing; signal; Speed increasing; track geometry parameters; turnout; geometrické parametry koleje; most bez průběžného kolejového lože; nedostatek převýšení; návěstidlo; převýšení koleje; výhybka; Zvýšení rychlosti; železniční přejezd
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/34786