Original title:
Zvýšení traťové rychlosti v úseku Šumperk - Kouty nad Desnou (km 13,262 - 18,223 a km 0,1 - 3,608)
Translated title:
Speed Increasing of the Šumperk - Kouty nad Desnou Track Section (km 13,262 - 18,223 and km 0,1 - 3,608)
Authors:
Chlíbek, David ; Rašková, Eliška (referee) ; Hruzíková, Miroslava (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tématem bakalářské práce je prověření a případné navržení možného zvýšení rychlosti v traťovém úseku Šumperk – Kouty nad Desnou. Jedná se o dva úseky této trati. Konkrétně se pak jedná o úsek trati Šumperk – Petrov nad Desnou od km 13,262 – 18,223 a úsek trati Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou v km 0,1 – 3,608. Traťový úsek se nachází v horské oblasti. Rekonstrukce trati by přispěla k pohodlnějšímu a rychlejšímu převozu cestujících a příznivě by se promítla do cestovního ruchu dané oblasti, především v zimním období, kdy jsou místní svahy hojně užívány nejen českými lyžaři. V rámci bakalářské práce se pracuje s danými podklady, kterými jsou JŽM, ČSN 73 6360-1 a další platné právní předpisy a normy. Výstupem bakalářské práce je Průvodní a technická zpráva, výkres situace v měřítku 1:1000 a výkres podélného řezu v měřítku 1:2000/200.
The topic of my Bachelor´s Thesis is to examine the possibility to increase the speed of railway road from Šumperk to Kouty nad Desnou. There are two different parts of the road – Šumperk – Petrov nad Desnou from km 13,262 to 18,223 and Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou in km 0,1 – 3,608. The railway road is located in mountain area. Reconstruction of the railway would contribute to more comfortable a faster transport of passangers and would be positively reflected in tourism of this area, especially in winter, when a lot of skiers occupie local slopes. Within bachelor´s thesis is working with JŽM, ČSN 73 6360-1 and another applicable legislation and standards. Output of my work is technical report and drawing of situation in scale 1:1000 and drawing of lenghtwise profile in scale 1:2000/200.
Keywords:
Current status; lenghtwise profile; new status; situation; speed increasing; track section speed; nový stav; podélný profil; situace; Stávající stav; traťová rychlost; zvýšení rychlosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/18396