Original title:
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Čejč - Hodonín
Translated title:
Speed Increasing for Track Section Čejč - Hodonín
Authors:
Látal, Jan ; Komárek, Jan (referee) ; Svoboda, Richard (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se bude zabývat možností zvýšení traťové rychlosti v úseku Čejč Hodonín. Navrhované zvýšení rychlosti bude posuzováno ve dvou variantách, první varianta počítá se zachováním současných geometrických parametrů koleje, druhá varianta bude zahrnovat změny geometrických parametrů koleje. Tyto změny ovšem nesmí způsobit výrazné zásahy do tělesa tratě. Oba případy je nutno posuzovat rovněž na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel apod., případně lze navrhnout změny i těchto objektů.
This bachelor´s thesis will examine the possibility of increasing the line speed in the track section Čejč - Hodonín. The proposed rate increase will be considered in two variants, the first version based on the retention of geometrical parameters of the current track, the second option will involve changes of the track geometry parameters. These changes, however, may not cause significant interference with the body lines. Both cases must also be seen in the speed limit in areas of railway crossings, railway branching, position lights, etc., or its possible proposed the change of this objects.
Keywords:
cant gradient with uniform slope; cant of the rail; Increasing the speed; lateral transition; railway crossing; track geometry parameters; geometrické parametry koleje; krajní přechodnice; převýšení koleje; sklon lineární vzestupnice; Zvýšení rychlosti; železniční přejezdy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/8780