Original title:
Vliv současné reklamy na spotřební chování obyvatel v ČR
Translated title:
The influence of advertising on the expenditure of consumers in the Czech republic
Authors:
Koschantová, Klára ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Olšanová, Květa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má diplomová práce pojenává o vlivu současné reklamy na spotřební chování běžného spotřebitele v České republice. První část práce se věnuje reklamě, jejím formám a současným reklamním médiím. Celá jedna kapitola se pak zabývá teorií a chováním spotřebitele, jeho typologií a nákupním rozhodováním. Druhá část práce se opírá o statistiky a poukazuje na prováděné reklamní výzkumy. Poslední kapitola je věnována výsledkům vlastního dotazníkové šetření mezi občany České republiky, a to především v Jižních Čechách a v Praze. Pomocí vlastního šetření jsem se pokusila objanit otázku, zda má reklama na spotřebitele a jeho nákupní chování vliv.The main object of my diploma thesis is try to find out if the consumers in the Czech republic are influenced by advertising or not. The first part is focused on advertising, forms and the advertising media. Second chapter deals with the the theory and consumer behavior, the typology and making decisions. Second part is based on statistics and points to the research about advertising. The last chapter describes the results of my own research among people in the Czech republic, mainly people living on the South of Bohemia and in Prague.
Keywords:
advertising; consumer; consumer behavior; reklama; spotřebitel; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50283