Original title:
Internetová marketingová komunikace Monkeyposters.de pro německý trh
Translated title:
Internet marketing strategy of MonkeyPosters.de for the german market
Authors:
Urbaníková, Nikola ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřená na online marketing e-shopu MonkeyPosters.de. Jedná se o český e-shop, fungující v Německu, který ale nepřináší dostatečně vysoké zisky k velikosti trhu a doposud nebylo využito lokálních poznatků Bakalářská práce má za cíl zhodnotit dosavadní online strategii, provést SWOT analýzu, analyzovat konkurenci a německý trh, jako samotný: popsat specifika a aplikovat je na online strategii. Výstupem práce je navrhnutí řešení a nových strategií a lokalizovat německou stránku.The bachelor thesis focuses on online marketing strategy of the e-shop called MonkeyPosters.de. It is the Czeh e-shop operating in Germany but it doesnt bring sufficiently high revenues comparing to the size of the market and there werent used the local knowledge. The aim of the bachelor thesis is to evaluate the already existing marketing strategy and perform the SWOT analysis as well as analyse the competitors and the german market itself: describe the specifics and implement them into the oblibe strategy. The output of the thesis is the suggestion of solutions for the future and new strategies as well as localize the german website
Keywords:
German market; online marketing; PPC; SEO; e-commerce; německý trh; online marketing; PPC; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50079