Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Original title:
Komparace poboček firmy 3M v Česku a Slovensku prostřednictvím kvantitativní interkulturní metodologie Globe s aplikací výsledků na marketing management
Translated title:
Comparison 3M subsidiaries in the Czech and Slovak through quantitative methodologies intercultural Globe with applications of marketing management
Authors:
Čiháková, Michaela ; Čejka, Pavel (advisor) ; Laník, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je interkulturní porovnání poboček společnosti 3M v České republice a na Slovensku za využití studie GLOBE v komparaci s metodou Geerta Hofstedeho a jeho pět hlavních dimenzí. K tomuto proběhne dotazníkové šetření (dle původních otázek studie Globe) mezi zaměstnanci právě daných poboček v Praze a Bratislavě. Výsledky vzešlé z této výzkumné metody budou použity pro osvětlení kulturních rozdílů (jsou-li nějaké) mezi 3M Česko a 3M Slovensko a zda je zapotřebí volit různé marketingové řízení v daných zemích.The goal of this thesis is cross-cultural comparation of Czech and Slovak subsidiary of 3M Company. It will be reached through GLOBE study in comparison with Geert Hofstede method and its five main cultural dimensions. Questionnaire research will be conducted for achieving this goal ( according to original questionnaire of GLOBE study) among employees of mentioned subsidiaries in Prague and Bratislava. Findings of this research method will be used for explanation of cultural differences (should there be any) between 3M Cesko and 3M Slovensko. Also these findings will proof wheter or not is possible to apply the same marketing management in both countries.
Keywords:
Geert Hofstede; GLOBE; International culture; Leadership; Marketing management; Geert Hofstede; GLOBE; marketing management; mezinárodní kultura; vedení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/49707