Original title:
Průzkum a posouzení námětu produktu - dětské narozeninové oslavy
Translated title:
Survey and Assessment of Subject Product - Children's Birthday Parties
Authors:
Penišková, Barbora ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je posoudit námět služby - komplexní zprostředkování narozeninových oslav pro děti v lokaci Prahy 5. Prostřednictvím marketingového průzkumu je posuzován zájem o službu u potencionálních zákazníků. Dle dotazníkového šetření, které bylo respondentům předkládáno písemnou i elektronickou formou služba vzbudila zájem. Dále pomocí vícekriteriálního hodnocení jsou v závěru práce mapováni konkurenti. V Praze 5 se vyskytuje šest přímých konkurentů, kteří jsou schopni zajistit komplexní narozeninovou oslavu pro děti. Hodnocení proběhlo dle předem stanovených kritérií a jejich vah. Nejsilnější konkurenti byli pak vyhodnoceni polaritním profilem konkurentů, který graficky znázorňuje jejich silné a slabé stránky. Služba je hodnocena na základě této práce kladně. Pro realizaci služby je doporučeno dále pokračovat podle jednotlivých fází vývoje nového produktu.The aim of the bachelor thesis is to review the subject of the services - complex mediation of birthday parties for children in the location of Prague 5. The interest od the service of potential customers is evaluated due through marketing research. The questionnaire was presented to the respondents in written and also electronic form. The survey implies that potential customers are interested in this service. Next, through the multi-criteria evaluation, are there mapped competitors in the end of the thesis. In Prague 5 are there six direct competitors, which are able to provide comprehensive birthday parties for children. The evaluation of competitors was done based on predetermined criteria and their values. The strongest rivals were evaluated by polarity profile of competitors, which graphically typifies their strengths and weaknesses. Based on this thesis, the service is evaluated positively. For the realization of this service it is recommended to continue in the next steps of new product development.
Keywords:
Children's Birthday Parties; Competitor Analysis; Marketing Research; Multicriteria Decision Making; Survey; Analýza konkurence; Dotazníkové šetření; Marketingový průzkum; Narozeninové oslavy pro děti; Vícekriteriální rozhodování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50312