Original title:
Návštěvnost koncertů vážné hudby mladými posluchači
Translated title:
Attendance at Classical Music Concerts by Young People
Authors:
Žáčková, Kristýna ; Riedlbauch, Václav (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá nízkou návštěvností koncertů vážné hudby mladými posluchači. První, teoretická část je věnována teorii marketingu obecně, specifikům marketingu umění a podobě marketingového plánu. Dále jsou zde porovnány dva významné pražské orchestry, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK a PKF-Prague Philharmonia, jejich rozpočet a marketingová strategie. Druhá, praktická část práce je věnována výzkumu závislosti návštěvnosti koncertů vážné hudby na věku, který byl zpracován kvantitativní metodou, a vzorovému marketingovému plánu pořadatele takových koncertů zaměřenému na mládež.This thesis is analysing attendance at classical music concerts by young people. First, therefore theoretical part is about marketing and specifics of marketing in arts. Furthermore comparison of two Prague wellknown orchestras, the Prague Symphony Orchestra and the PKF-Prague Philharmonia, and their financial and marketing situation is included. The second part which is practical is dedicated to the experiment of dependence of attandance at classical concerts on age, which was made by quantitative method, and the sample marketing plan of an organizer of such concerts focused on young poeple.
Keywords:
arts marketing; classical music; marketing; non-profit sector; orchestra; PKF-Prague Philharmonia; Prague Symphony Orchestra; marketing; marketing umění; neziskový sektor; orchestr; PKF-Prague Philharmonia; Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK; vážná hudba
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51666