Original title:
Případová studie Festivalu otrlého diváka
Translated title:
The Shockproof Film Festival: case study
Authors:
Mandovec, David ; Dianová, Markéta (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje bližší analýze Festivalu otrlého diváka. Teoretická část poskytuje základní terminologii zaměřenou na filmový turismus a marketingovou oblast doplněnou o filmovou teorii. Praktická část implementuje specifické prvky na reálnou situaci festivalu, rozebírá vývoj do současnosti, provoz a zejména jeho marketingové nástroje. Na základě informací čerpaných z rozhovoru a dalších zdrojů dochází k jeho zhodnocení, s využitím SWOT analýzy, a posléze navržení doporučení ke zvýšení efektivnosti.This bachelor thesis is devoted to a more detailed analysis of The Shockproof Film Festival. The theoretical part provides basic terminology narrowly focused on film tourism and marketing area supplemented by film theory. The practical part of the thesis applies specific elements to real situations of the festival and engages in the description of development up to the present, the operation and, particularly, its marketing tools. Evaluation of the festival is conducted on the basis of information gained from the realized interview and additional sources. The use of SWOT analysis is embodied in this part. Subsequently, possible recommendations are suggested because of the increasing efficiency.
Keywords:
Aero Cinema; communication; film; film festival; marketing; marketing mix; SWOT analysis; film; filmový festival; kino Aero; komunikace; marketing; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51649