Original title:
E-learning jako nástroj zvyšování efektivnosti vzdělávání
Translated title:
E-learning as a tool leading to increasing efficiency in education
Authors:
Rypl, Karel ; Stříteský, Marek (advisor) ; Rulf, Ladislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává obecně o vzdělávání, teoriích učení a jeho efektivnosti. Následně se zabývá moderními přístupy ke vzdělávání, popisuje e-learning, vymezuje jeho typy, nástroje a uvádí také poslední nejmodernější trendy v problematice. Tyto informace tvoří základ praktické části, kde je nejprve proveden výzkum a analýza již zavedeného výukového procesu předmětu Personální řízení 1 na Vysoké škole ekonomické v Praze a následně vytvořen a navržen koncept moderních e-learningových prvků, které mají za cíl zefektivnit, zmodernizovat a zatraktivnit výuku na konkrétním předmětu s možností reálné implementace a s potenciálem dalšího rozvoje.This Bachelors Thesis deals with theoretical basics in education process, learning theories and its efficiency. Further it describes modern attitudes in education, e-learning system and its types, tools and concepts, it deals with latest modern trending tools and problems in educational segment. Listed information creates basic structure for practical part of this thesis. Mentioned part consists of research and analysis of actual learning process of Human Resource Management 1 which is a subject that is part of education program at University of Economics in Prague. Further, the Thesis consists of suggested concept that extends actual education process with modern e-learning tools and methods which lead to increasing efficiency and attractiveness of learning with possibility of real implementation.
Keywords:
e-learning in education; increasing efficiency in educational process; modern tools in education; e-learning ve vzdělávání; implementace e-learningu na vysoké škole; moderní přístupy ve vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50838