Original title:
Localisation of a Global Brand Campaign: Case Study of Durex “Real Feel”
Translated title:
Lokalizace Globální Kampaně: Příkladová Studie Durex “Real Feel”
Authors:
Bestová, Dominika ; Průša, Přemysl (advisor) ; Bahles, Michael (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This bachelor thesis introduces in the beginning the basic theory of marketing and brands. The main topic there is the debate of standartization against local adaptation of marketing activities in the environment of global markets. The practical part then presents a case study of Durex brand, where a centrally developed campaign Real Feel was localized for needs of the United Arabic Emirates market.Tato bakalářská práce nejprve přibližuje základní teorii marketingu a značek. Hlavním tématem je pak otázka standardizace či lokální adaptace marketingových aktivit v prostředí globálních trhů. Praktická část poté představuje příkladovou studii značky Durex, kdy se centrálně vyvinutá kampaň Real Feel lokalizovala pro potřeby trhu ve Spojených Arabských Emirátech.
Keywords:
advertisement; Durex; localization; Durex; lokalizace; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50219