Original title:
Budování značky CONTECHIN na zahraničních trzích
Translated title:
Building of the brand CONTECHIN on international markets
Authors:
Minář, Viktor ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Polák, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat důležitost a způsob budování značky CONTECHIN na zahraničních trzích. Práce posuzuje stávající stav značky a obsahuje vlastní výzkum autora na téma vnímání značky veřejností a také průzkum, zda-li značka nekoliduje s jinými značkami na zahraničních trzích. Dále byly rozebrány komunikační nástroje využívané ve značkové politice. Provedeným výzkumem nebyly zjištěny zásadní nedostatky. Aktuální strategie je způsobilá pro další rozvoj. Prostor pro zlepšení je v oblasti sociálních sítí, sponsoringu, zapisování ochraných známek a grafického řešení loga společnosti. V budoucnu by tato práce měla sloužit jako souhrnný návod pro další budování značky CONTECHIN. Práce byla nabídnuta k využití firmě CONTECHIN s.r.o..The main purpose of this thesis is to describe the importance of and the instruments needed for building the brand CONTECHIN on international markets. The thesis analyzes the current brand situation and contains research on the perception of the brand CONTECHIN and also if the brand is in conflict of law with a different brand on any international market. The particular instruments used for brand building were also examined. The research did not reveal any major weaknesses. The current strategy is eligible for further development. The areas of social media, sponsoring, registration of trade marks and graphic of the brand logo are open for improvements. The thesis should serve as a comprehensive guide for building the brand CONTECHIN in the future. The thesis was offered to the company CONTECHIN Ltd. for further use.
Keywords:
building a brand; investment units; marketing instruments; trade marks; budování značky; investiční celky; marketingové nástroje; ochrané známky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50127