Original title:
Vedenie rýchlo rastúcej firmy – Footshop
Translated title:
Management of fast-growing company - Footshop
Authors:
Hajduček, Peter ; Lukeš, Martin (advisor) ; Andera, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je analyzovať dostupné nástroje strategického riadenia a teórie zaoberajúce sa rastom firmy, teóriu aplikovať vo forme prípadovej štúdie na rýchlo rastúcu malú firmu a navrhnúť odporúčania pre riadenie podobných firiem. Teoretická časť je venovaná problematike nástrojov strategického riadenia firiem. Ďalej sa teoretická časť zaoberá porovnaním rigorózneho a agilného prístupu k riadeniu a plánovaniu rastu firmy. Analytická časť práce je písaná formou prípadovej štúdie spoločnosti, ktorá rastie o stovky percent ročne. Popisuje situácie a rozhodnutia, ktoré počas svojho pôsobenia a rastu učinila. Na konkrétnych príkladoch sú ukázané rôzne prístupy k riadeniu firmy a vyvodené odporúčania pre firmy v podobnom štádiu. Súčasťou práce je aj popis nových nástrojov a metód riadenia, ktoré firma doteraz nevyužívala. Ide predovšetkým o delegovanie vo väčšej miere, reporting, sústredenie sa na jadro podnikania a zvládnutie transformácie firmy so zachovaním jej identity.Cílem práce je analyzovat dostupné nástroje strategického řízení a teorie zabývající se růstem firmy, teorii aplikovat ve formě případové studie na rychle rostoucí malou firmu a navrhnout doporučení pro řízení podobných firem. Teoretická část je věnována problematice nástrojů strategického řízení firem. Dále se teoretická část zabývá porovnáním rigorózního a agilního přístupu k řízení a plánování růstu firmy. Analytická část práce je psána formou případové studie společnosti, která roste o stovky procent ročně. Popisuje situace a rozhodnutí, které během svého působení a růstu učinila. Na konkrétních příkladech jsou ukázány různé přístupy k řízení firmy a vyvozené doporučení pro firmy v podobném stádiu. Součástí práce je i popis nových nástrojů a metod řízení, které firma dosud nevyužívala. Jde především o delegování ve větší míře, reporting, soustředění se na jádro podnikání a zvládnutí transformace firmy se zachováním její identity.The aim of this study is to analyse available tools and strategic management theories dealing with the growth of the company, to apply the theory in the form of case study on the fast growing small business and propose recommendations for the management of similar companies. The theoretical part is focused to the issue of the strategic management tools. Furthermore it deals with comparison of rigorous and agile approach to managing and planning the growth of the company. The analytical part of the work is written as a case study of company, which is growing by hundreds of percent per year. It describes the situations and decisions in company during its growth. Different approaches to the management are shown on specific examples of the company situations. At the end, there are recommendations for companies at a similar stage. Description of new management tools and methods implemented in company is also a part of study. This is particularly the delegation at higher level, reporting, focusing on the core business and managing business transformations while preserving its identity.
Keywords:
agile approach; company growth; strategic management; agilní přístup; růst firmy; strategické řízení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51114