Original title:
Marketingová komunikace značky Louis Vuitton, cesta ke statusu ikony
Translated title:
Marketing communication of the Louis Vuitton brand, the way to icon status
Authors:
Pašková, Lucie ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Kolouchová, Daniela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Marketingová komunikace značky Louis Vuitton, cesta ke statusu ikony se zabývá specifikami značky Louis Vuitton a povědomím o značce a Monogramu canvas mezi českými respondenty. V teoretické části jsou definovány pojmy značka, luxus a ikonicita a je specifikován marketingový mix luxusních značek. Teoretická část je úvodem části praktické, ve které se věnuji značce Louis Vuitton a interpretuji dotazníkové šetření na téma luxus a Louis Vuitton, které bylo prováděno mezi českými spotřebiteli.The Bachelor thesis "Marketing communication of the Louis Vuitton brand, the way to icon status" discusses the specifics of the Louis Vuitton brand, brand awareness and its iconic Monogram canvas among Czech respondents. The theoretical part defines the concept of brand, luxury and iconism and specifies the marketing mix of luxury brands. The theoretical part is an introduction to the practical part which is devoted to the brand of Louis Vuitton and interprets the questionnaire servey on the topic of luxury and Louis Vuitton, which was carried out among Czech consumers.
Keywords:
Brand; Icon; Louis Vuitton; Luxury; Marketing; Marketing mix; Ikona; Louis Vuitton; Luxus; Marketing; Marketingový mix; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50664