Original title:
Разработка плана маркетинга для предприятия оптовой торговли
Translated title:
Marketing planning at a wholesale company
Authors:
Sviridova, Karina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Boháček, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015 Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je studovat a analyzovat marketingové aktivity velkoobchodu a obchodních společností a následný vývoj efektivního marketingového plánu jako příklad "Merlion". Metodická Základem výzkumu byly práce ruských a zahraničních akademických pracovníků v oblasti strategického marketingu, marketingového plánování a strategického řízení organizace. Při psaní práce byla provedena řada postupů: Analýza marketingového plánu pro rok 2015, jakož i na řízení a interakci odděleními ve firmě Merlion, které byly popsány a analyzovány produkty vytvořili marketingový plán v roce 2016, navrhl marketingový rozpočet, úkoly byly distribuovány, stejně jako Výpočet efektivity marketingu společnosti. Na základě výpočtu účinnosti lze dospět k závěru, že marketingový plán pro rok 2016 přispěje k dosažení těchto cílů.The aim of this thesis is the analysis of marketing activities of wholesale trading enterprises and the subsequent development of effective marketing plan on example of the distributing company "MERLION". Methodological basis of research consists of the works of Russian and foreign scientists in the field of strategic marketing, marketing planning, and strategic management. The following procedures were made during the Thesis writing: analysis of the marketing plan for 2015, as well as the system of management and interaction of the departments in the MERLION company, have been described and analyzed products, formed a marketing plan for 2016, calculated marketing budget, tasks were distributed between the departments of the company and the calculation of efficiency of marketing plan for 2016 FY has been done. On the basis of the calculation efficiency, we can conclude that a marketing plan for 2016 will help MERLION company to achieve their goals.
Keywords:
audit; effectiveness analysis; marketing plan; Marketing theory; analýza efektivnosti; audit; marketing teorie; Marketingový plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51393