Original title:
Ocenění podniku GZ Media a.s. na globálním trhu
Translated title:
Business Valuation of GZ Media, a.s. on Global Market
Authors:
Červenková, Anna ; Rýdlová, Barbora (advisor) ; Hanzal, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je ocenění společnosti GZ Media, a.s. k 1.1.2015 v tržní hodnotě. První kapitola uvádí základní informace o společnosti. Na tuto kapitolu dále navazuje finanční analýza, která si klade za cíl zhodnotit celkové finanční zdraví společnosti pro roky 2010 - 2014. Trh, na kterém se pohybuje oceňovaná společnost a konkurenční pozice firmy je předmětem strategické analýzy, která je zakončena prognózou tržeb. Poté je provedena analýza a prognóza generátorů hodnoty, na jejichž základě je sestaven finanční plán. Celá práce je zakončena propočtem tržní hodnoty pomocí výnosové metody DCF Equity.The aim of the thesis is to determine the market value of the company GZ Media, a.s. to 1.1.2015. The first part provides the basic information about the company. This chapter is than followed by financial analysis which is assessing the overall financial health of the company for the years 2010 to 2014. Strategic analysis focuses on the market and competitive position of the company and provides the forecast of the sales. The next chapter analyzes and forecasts the value generators and defines the main indicators later used for financial plan. The value of the company is calculated based on the DCF Equity method.
Keywords:
DCF Equity; GZ Media; market value; strategic analysis; DCF Equity; GZ Media; strategická analýza; tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51209