Original title:
Analýza marketingové komunikace varhanních koncertů v kostele sv. Františka v Praze
Translated title:
Analysis of marketing communication of organ concerts in St. Francis church in Prague
Authors:
Šitavancová, Anna ; Kolouchová, Daniela (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se soustředí na problematiku marketingové komunikace varhanních koncertů, které pořádá společnost JCH ART AGENCY PRAGUE, s. r. o., s cílem navrhnout opatření k jejímu zefektivnění. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V první části jsou teoreticky vymezeny pojmy marketing a marketingová komunikace s důrazem na specifika v oblasti kultury, konkrétně v performativním umění. Navazující praktická část se zaměřuje na produkt varhanních koncertů v kostele sv. Františka a jejich marketingovou komunikaci. Metodou dotazníkového šetření a analýzy konkurence jsou zjištěny nedostatky v marketingové komunikaci koncertů, na jejichž základě jsou formulována optimalizační řešení.The bachelor thesis deals with the issue of marketing communication of organ concerts which are organised by the company JCH ART AGENCY PRAGUE, s. r. o with the aim of proposing arrangements to make it more efficient. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the fist part terms such as marketing and marketing communication are defined with the emphasis on culture, specifically performing arts. The following practical part focuses on the product of organ concerts in St. Francis church and its marketing communication. The methods of questionnaire examination and competition analysis are used to point out the imperfections in the marketing communication which serve as a base for improving suggestions.
Keywords:
advertising; cultural marketing; marketing communication; performing arts; marketing kultury; marketingová komunikace; performativní umění; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/50851